Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, October 28, 2008

In Sincere supplication

"Aliff laam min. Adakah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan mengatakan kami telah beriman sedangkan mereka tidak diuji. Sesungguhnya kami telah menguji orang-orang sebelum mereka. Lantaran itu Allah mesti mengetahui orang-orang yg benar dan orang-orang yang berdusta." (Al-Ankabut:1-3)

Jalan dakwah tidak ditaburi dengan bunga-bunga , tetapi merupakan satu jalan yang susah dan panjang. Kerana sesungguhnya antara haq dengan yang batil ada pertentangan yang nyata. Ia memerlukan kesabaran dan ketekunan memikul bebanan yang berat.

Ia memerlukan kemurahan hati, pemberian dan pengorbanan tanpa mengharapkan hasil yang segera tanpa putus asa dan putus harapan. Yang diperlukan ialah usaha dan kerja yang berterusan dan hasilnya terserah kepada Allah di waktu yang dikehendakinya.

I have found the answer to the haze that has been clouding my mind for the past one week or so. Right now, I am looking for the courage to live the truth that I find. And that, I should have expected, is harder than finding the answer in the first place. Bimbinglah aku wahai Maha Pemberi Petunjuk. Because You of all know that strength and guidance is everything I need right now.
...praying hard...


No comments: